shape

godkväll bloggen! 
 
Sitter & slötittar på nån film på netflix. Är mätt & belåten efter massa mat. Är supernöjd efter dagens pass, kände mig inge bra efter jobbet, var ganska nere & kände mig helt slut. Men tog mig till gymmet & gjorde bra ifrån mig och det är sån härlig känsla när man "bemästrat" sitt psyke när huvudet säger att det inte går, det är därför jag älskar träning. Man kan puscha sig själv & göra sånt som man inte trodde man klara av. Det handlar om vilja & att aldrig ge upp!
 
Ska jag vara ärlig så måste jag ge en eloge till mig själv, för jag känner att jag är i en jäkligt bra form träningsmässigt.
 
Jag har hittat en bra balans i min träning. Jag känner mig sjukt stark & har hittat ett bra upplägg där jag känner att jag utmanar mig själv och utvecklas.
 
Det är lätt att man hamnar i samma mönster, dvs samma träning & samma kost. Det ger inga resultat, du vänjer din kropp. Jag var där ett tag när jag iprincip bara tränade kondition och lite styrka, nu tränar jag istället kondition 2-3 gånger i veckan, dvs hiit träning och fem dagar i veckan tränar jag styrketräning. Äter mycket & bra mat och prioriterar protein som byggsten, men kolhydrater är också superviktigt eftersom det är det som ger oss energi. 
 
Fokusera på bra kolhydrater, många är rädda för kolisar, men det är en viktig del i kosten. Skippa bröd och fokusera på havregryn till frukost, böner och linser samt massa sallad, quinoa, matvete, bönpasta. Ja listan kan göras lång! 
 
Jag äter en ganska "lågkolhydratskost". Jag fokuserar mycket på att få i mig kolhydrater på mina träningsdagar. Jag äter alltid havregryn till frukost för jag känner att det håller mig mätt länge, skulle aldrig kunna äta bara ägg eller proteinshake, för då tappar jag min blodsockerbalans under dagen och äter allt som kommer i min väg för jag är hungrig. 
 
Tänk: ät frukost som en kung, lunch som en prins, mellanmål som en prinsessa och kvällsmat som en tiggare. ungefär den tanken har jag i bakhuvudet, det gör mig aldrig sötsugen under dagen. Självklart ska du inte äta kvällsmålet som en "tiggare" om du tränat, då behöver du energi! 
 
Detta fungerar för mig, men alla är så olika. det gäller att hitta det som fungerar för DIG! På helgen unnar jag mig alltid exempelvis nybakat bröd, marmelad, godis, naturgodis, läsk osv. det ser jag som belöning efter en skötsam kost i veckorna, ungefär 80% bra kost & 20 % på annat :-) 
 
Följ olika konton på instagram för att få matinspiration, jag följer massa & får nya tips på maträtter varje dag! Att vara nyttigt ska inte vara en börda eller vara tråkigt, det ska vara underbart att äta för det tillför så mycket bra till våra kroppar & gör oss friska.
 
 
 
 
 
 


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

Mail

Hemsida:

Kommentar:

Trackback