"du är så smal"

På senaste tiden har jag fått höra att jag blivit smal, ingenting jag lagt märke till då jag alltid varit "naturligt" smal ända sen jag var liten. 
 
Jag tycker faktiskt det är ofärskämt att säga till någon "oj vad smal du är" eller, "nej nu borde du äta för du är alldeles för smal". Jag tar faktiskt åt mig på samma sätt som man skulle säga till en tjock människa, "oj vad tjock du är" eller "borde du verkligen äta det där, du är för tjock". Det är liksom samma sak fast ur två olika perspektiv. 
 
Idag så hade jag intervaller på schemat, men jag skippade det just efter jag fick höra den där kommentaren. Jag älskar att springa & är faktiskt duktig på det och vill utvecklas i min löpning, därför springer jag. Men idag gjorde jag inte det. Tycker det är tråkigt att få höra sånt där, jag älskar att träna & äta nyttigt. Jag äter ca 5-6 gånger per dag av mycket mat och tränar mycket, att jag blir slimmad är inte så konstigt. Det hör ju till & jag är faktiskt nöjd med min kropp. Jag är frisk, pigg och stark, så tycker det är tråkigt när man får höra sånt. Folk håller truten stängda mot folk som är överviktiga, men mot en smal person är det mer "okej" att kommentera.
 
så länge man mår bra, tjock eller smal så spelar det ju ingen roll :-) 
 
 
 
 

Tove

Förstår irritationen och att man tar åt sig, varför ens kommentera till andra om deras kroppar. De flesta vet väl själva om de är tjocka eller smala .. Hur det än är så ser du vältränad ut, nu kommenterade jag din kropp. Men det ses ju bara som positivt att va det.

Svar: Ja precis! Så länge det är något man ska påpeka kan man hålla det för sig själv :-) haha men tack så mycket 😃
sofia westman

2015-03-12 / 21:45:34
URL: http://nouw.com/tovekarlsson

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

Mail

Hemsida:

Kommentar:

Trackback