tyngre

Protein protein protein, bland det viktigaste du lär få i dig för att bygga muskler.
 
Har nämligen gjort en beställning av vassle & casein från tyngre, eftersom jag lägger stor vikt i att smaken ska vara bra på proteinet så håller jag tummarna för att detta smakar bra. Men med smakerna kladdkaka & nötkräm lär jag väl knappast bli besviken? ;-) 
 
Hur gör ni? tar ni proteinpulver eller får ni i er rätt mängd bara via kosten? :-) 
 
Många kanske är osäkra vad det är för skillnad på vassle & casein, så kan ta upp det.
 
VASSLE= vassle protein tas upp snabbt av kroppen, vilket gör att det är bra att ta efter träning eller som mellanmål 
 
KASEIN: är ett långsamt protein som förser dig med aminosyror under en längre tid och förhindrar muskelnedbrytningen, därför är kasein bäst att ta som kvällsmål som sista mål. 
 
 
Är det någon som har testat pulvrena från tyngre? Jag har tidigare kört på fitnessgurus & mmsports egna body science. 


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

Mail

Hemsida:

Kommentar:

Trackback