push ups

Kära vänner, armhävningar må vara bland dom tungaste kroppsviktsövningarna som finns efter pull ups/chins.....
 
min svaghet är just kroppsviktsövningar, & varför? Jo för att jag undviker att träna dom. Jag tycker dom är tråkiga och extremt jobbiga. Men under gmun kunde jag knappast undvika dem, jag var tvungen att nöta nöta! Jag kunde knappt göra en riktig på armhävning när jag ryckte in haha...men tur är väl det att övning ger färdighet ;-) 
 
Jag är fortfarande dålig på att träna dom & slarvar en hel del. Dock ska jag börja att träna det mer, framförallt pull ups! Det är en härlig känsla när man klarar den första, men det är en färskvara som gäller att man håller i! Nu är jag tillbaka med gummibandet igen ;-) 
 
Åter till armhävningarna! Jag är extremt dålig på dom, jag har sjukt långa armar (ailienarmar) och har svårt med tekniken, känns som det tar hundra år innan jag kommer ner till backen och tillbaka igen! Men nu ska det bli ändring, 40 armhävningar om dagen! ger det en månad så ska vi se om det blir bättre, är ni med mig?! 😁
 
 
Haha här ser ni vad jag menar! 
 
 
Min teknik är urdåååålig, tappar svanken & hela hållningen! Gör det framför en spegel så det blir rätt, tänk på att ha kroppen rak och blicken framåt, dvs allt annat än det som visas på bilden 😉😂


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

Mail

Hemsida:

Kommentar:

Trackback