snabbt & enkelt

Nyttig mat behöver inte alls vara nå avancerat. Har hört flera ursäkter som: -"nä jag kan inte vara nyttig för jag orkar inte hålla på att köpa massa konstiga saker som man knappt vet namnet på & som tar flera timmar att göra" 
 
Om det vore så skulle jag leva på panpizza eller korv med bröd typ ✋
 
MEN så är självklart inte fallet, gjorde precis 6 matlådor på mindre än en halvtimme! Det ni?! införskaffade mig en stor wokpanna på ikea för endast 89:- så man kan göra mycket på engång. 
 
slängde bara i 500 gram kycklingfärs från kronfågel, stekte wokgrönsaker och champingjoner på sidan. Kryddade kycklingen med massa kryddor för en lite mer asiatisk och riven smak. 
 
Hällde i champinjonerna och woken med kycklingen, hade i två förpackningar krossade tomater och två matskedar tomatpure. I med light kokosmjölk och massa kidneybönor och krydda efter smak. (Hade även i soya) :-) älskar sånna här rätter! Så enkelt och man kan variera hur mycket som helst, budgetgryta kallar jag den! Tog det som fanns hemma innan det är dags att storhandla igen.
 
 
 
Rekommenderar kycklingfärs, Smidig källa till protein som även är jätte lätt att ha till olika rätter, förra helgen gjorde jag tacos på kycklingfärs istället för vanlig nöt, supergott :-) 


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

Mail

Hemsida:

Kommentar:

Trackback