bendag

Försöker få in 3 dagar iveckan där jag kör ben med fokus baksida! Har börjat lagt in benböj/marklyft, stora basövningar där resultatet kommer snabbast :-) det tar en enormt lång tid att bygga muskler, jag har svårt att bygga muskler framförallt på benen, det krävs en sån bra balans mellan träning & kost för att få ett bra resultat, därmed spelar sömn, psykisk & fysisk hälsa in också. 
 
Idag är det söndag = standard bendag för mig haha! känner sjukt seg idag & har ingen bra motivation känner jag, har nyligen ätit lunch & slutade jobbet redan vid 11. Ligger i sängen nu & försöker samla kraft haha :-)
 
ska dra iväg till gymmet vid 2 tiden tänkte jag, skönt att ha det gjort tidigt, då har jag med tid över till annat.
 
Ikväll tänkte jag köpa hem något gott! Men veeeet inte vad jag är sugen på, har ju lördagar där jag får äta iprincip vad jag vill, men är inte sugen på godis eller nått längre. jag mår så sjukt illa & får magont så det är inte värt det, funderar på om jag ska köpa en stor kanelbulle & lite popcorn att snaska på ikväll framför en bra film :-D haha, annars då? Har ni nå bra tips till mig för lite söndagsgott? 
 
 
Några standard övningar för mig. Älskar att köra lätta vikter på höftlyft & kickbacks i cable. Donkeykicks brukar jag avsluta med för att pumpa ur det sista & liksom känna hur hela muskeln bränner.
 
Höftlyft brukar jag köra på en yogaboll med 20 kg viktplatta på magen. gör övningen sakta och stanna i högsta läget & krama ihop skinkorna. Men nu har jag även gått över till stång & kör mellan 50-60 kg på den. Bra att variera lite :-)
 
Benpress är också en bra övning, dock inget jag kör då jag känner av knät för mycket. Den benpressen på må bättre är inte så bra, tycker mer om den som är på bilden när vikterna är "ovanför". en bra övning som man kan maxa vikten i och köra tungt, rekommenderas :-) 
 
För er som har svårt med benträning så rekommenderar jag att börja med basövningar och träna dom mycket. Med basövningar menar jag: marklyft, knäböj & benpress bland annat. Det är övningar där man utvecklas bra i och kan lassa på mycket vikt när man fått in tekniken :-) 
 
 
 


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

Mail

Hemsida:

Kommentar:

Trackback