thaigryta a la sofia

Namnannam, alltså man ska aldrig börja göra maten när man är vrålhungrig. Lik förbannat ska jag vara och peta i grytan och äta så jag bränner sönder tungan, så kände knappt någon smak när jag skulle äta haha :-( 
 
Aja hur somhelst, blev riktigt gott och mättande. (Hej matkoma) gjorde en enklare "thaigryta" kan man väl säga. 
 
Bara steka kyckling och krydda, i med lök och vitlök och stek ihop. Sen stekte jag champingjoner, wokgrönsaker i en panna brevid, sen blanda jag ihop det med kycklingen och tillsatte kokosmjölk & soya och smakade av med sambal oelek samt lite stevia ketchup. Jag är tokig på banan, så självklart fick den vara med och simma i grytan 😃😄 sen gjorde jag zucchinispaghetti och rörde i 👌 hade även några älgfärsbiffar över från lunchen så åt dom till också, kött bygger kött 😁 en salig blandning, men jag älskar att blanda ihop allt jag tycker om. 
 
 
Fick enbart en matlåda över, så morgondagens lunch är kirrad! 😆😉
 
 


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

Mail

Hemsida:

Kommentar:

Trackback