stor kram till er

Alltså ni ska bara veta hur glad jag blir när ni tar er tid och kommenterar, att jag ger bra tips på mat osv och är en inspiration till träning. Haha (okey läste mina tidigare inlägg där jag skrivit om att jag levt på godis etc etc denna helg) 😉 men det är faktiskt något jag tänkte ta upp. 
 
Träning ska vara roligt, glädjefyllt. vissa tränar för att gå ner i vikt, andra för att bygga muskler, andra för att dom vill bli snyggare och bygga en snygg kropp (för hallå det stämmer ju faktiskt, hur ytligt det än låter). Självklart har vi alla dippar där träningen inte alls är sådär rolig som den brukar vara, och med handen på hjärtat så har jag haft den känslan hela veckan. Ingenting har stämt bra, jag har känt mig svagare & min kropp har inte alls varit med på noterna. 
 
Men vet ni? Det är mänskligt. Igår var jag rejält nere och kände mig bara dålig, jag sätter press på mig själv och vill självklart prestera så bra jag kan. Men efter jag grävt ner mig ett tag under täcket så tänkte jag istället: 
ja, jag kan antingen ta en paus från att träna och bara ligga hemma och tycka synd om mig själv ELLER ändra på min träning så jag får göra något nytt. Så imorse när jag vaknade utvilad så skrev jag ett nytt träningsschema och gick till gymmet & endast körde basövningar. Det gick hur bra som helst och jag kände att styrkan var där igen & motivationen som var borta kom tillbaka! 
 
Så mitt tips till er om ni har hamnat i en svacka är att ändra ert träningssätt. Ni behöver inte träna 10 övningar på ett träningspass, utan det räcker med 4 stycken övningar med 4-5 set där ni verkligen lägger på vikter och kör slut på er själva. 
 
Kom ihåg att vi bara är människor, inga superhjältar. det är mänskligt att tappa motivation, det är mänskligt att känna sig deppig ibland. Det gäller att hitta en balans och våga testa nått nytt! 
 
Imorgon är det en ny vecka med nya tag, nu jäklar kör vi! 💪💋
 
 


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

Mail

Hemsida:

Kommentar:

Trackback