GMU Fråga

Hej. Jag läste att du gjort GMU. Jag har själv sökt och ska göra testerna snart. Har inte du lust att berätta mer om hur antagningstesterna går till i ett inlägg?
 
Absolut, kan jag göra! 
Jag blev kallad till mina antagningstester på rekryteringsmyndigheten i Stockholm. 
Testerna håller på i två dagar, först får man göra ett datortest på cirka två timmar. Ett
så kallat iq-test eller kompetensprov. Där kommer du få svara på frågor om din uppväxt, bakgrund
osv så dom får en liten bild av hur du är som person. Sen kommer olika frågor där du ska tolka
olika uppgifter, exempelvis huvudräkning av olika tal, placera likadana symboler/figurer osv. Detta
kommer göras på tid för att mäta din stressnivå, hur klart du kan tänka i stressade situationer. 
sen är det lite andra frågor, behöver nog inte går in mer på det momentet. 
 
Om dom anser att du är lämplig och har klarat godkänt på testet får du fortsätta till nästa del,
som är fystester. Där ingår cykling, du får cykla på en spinningcykel tills du inte orkar längre
helt enkelt. Sen är det ett styrketest, där får du dra upp en stång upp till hakhöjd så snabbt du kan.
som ett marklyft fast man drar ända upp till hakan. 
 
Sen är det ett psykologtest, du får sitta och prata med en psykolog som ställer massa olika frågor.
sen är det ekg test, en doktor kommer gå igenom din hjärtrytm, vilopuls och en hälsokoll. sen kollar
dom upp lite annat också.
 
testerna är uppdelade på två dagar, jag fick göra mina fystester andra dagen. 
 
Vet inte riktigt vad jag mer kan skriva, bara att ställa någon mer fråga så kan jag försöka svara
så gott jag kan!
 
Lycka till & hoppas det går bra på testerna, bara ta det lungt och slappna av!
 
 
 


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

Mail

Hemsida:

Kommentar:

Trackback