börja med dig själv

jag mår faktiskt dåligt över hur andra människor beter sig. Vi lever i år 2014, då jag
trodde att den mänskliga utvecklingen hade gått lite framåt iaf, men vissa beter sig ju
bara helt osmakligt och rent utsagt vidrigt. Har ni sett filmerna IRL och (haha nu kommer jag
inte ihåg vad den heter) men ska ta reda på det. 
 
Jaja, åter till filmerna. Filmerna handlar om bland annat mobbning och smutskastning
människor emellan, den handlar om det verkliga livet kan man säga. Man får ett uppvaknande
och en jävla tankeställare. Nu menar jag självklart att inte alla människor beter sig såhär, men
tro mig, har sett hur vidriga människor kan vara mot andra. Och dom allra värsta är
tjejer, tjejer kan fan vara hur jävla dumma som helst, jag tycker personligen att ett ord gör
ondare än hundra slag! smärtan efter ett slag går alltid över, men smärtan från ordet kommer
alltid följa med i ditt huvud, oavsett. så tänk på vadfan du säger till en människa, du kan inte
sitta och klaga på att andra är taskiga, om du själv är minst lika taskig, så börja med dig själv.
 
för att vi ska bli bättre människor måste vi börja med oss själva, det går liksom inte
att klaga på andra, då blir det aldrig någon förändring, tro mig jag vet. Jag hade tre månaders gmu 
och där fick jag lära mig ett och annat om moral, etik och hur man ska bete sig mot andra. Allt handlar
om respekt mot andra, se aldrig ner på någon, va en bra människa, försvara din egen integritet. 
 
Jag önskar att jag stod upp för mig själv förut, men tyvärr var jag en person med dåligt självförtroende/dålig
självkänsla, jag har aldrig vart en "ledare". Jag har bara följt med strömmen och hållt med vad andra
tyckt och tänkt. aldrig haft en egen åsikt, eller egna åsikter har jag väl haft. MEN aldrig gjort den hörd förutom på ett papper till min lärare. och det gott folk, är en jäkla skillnad.
 
Jag är så jävla glad att jag är en annan person mot för några år sen, om någon skulle få för sig att säga nått dumt till mig idag, ja då jävlar står jag upp för mig själv, dom personerna som håller på så är bara svaga, va den starkare personen!
 
tack för mig
 
 
 
 


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

Mail

Hemsida:

Kommentar:

Trackback