my mama talks sometimes about deep shit

hej bloggen, godkväll bloggen, godnatt bloggen, tja bloggen, godmorgon bloggen, tja bloggen, yo bloggen, 
yolo bloggen, yeaaaah bloggen. 
 
äsch, inget av dom lät speciellt bra. vi kör väl på ett gammalt hederligt hej istället!
 
sitter just nu hemma hos mina kära föräldrar, har väl suttit framför datorn typ hela dagen
känns det som. har skrivit till frida, och internetshoppat fast inte shoppat. mamma kom fram 
till mig och sa; MEN FIA, du är väl en riktig shopoholic du, du kan väl inte handla hela tiden. du har
ju så mycket kläder....yada yada (ni vet hur mammor kan prata på)
 
SEN säger hon ; du vet väl att det där är ett beroende? det betyder att du har ett tomrum i själen som
du måste fylla ut, och det tomrummet fylls ut via din shopping. du måste hitta en annan hobby än kläder.
 
alltså det lät så hemskt när hon sa det, inte har väl jag ett problem? det fick mig bara att tänka på dom där
feta 20 åringarna som inte har något jobb, som bara sitter inne framför datorn och dricker jolt cola och
spelar world of warcraft och skriker till deras mammor när maten är klar...ÄR jag en av dom?!  jag har väl inget tomrum i själen? skaffa en hobby? jag har väl hästen.....haha
 
OCH ja jag kan erkänna att jag är inne på många sidor dagligen och kollar på kläder, MEN jag köper inget. jag brukar kolla mig "mätt", jag kikar i cirka 2 timmar på massa olika saker, lägger dem i kundkorgen, sen stänger jag ner sidan. blir liksom inget spontan köpande, haha! jag är konstig....jag vet :( men det hjälper faktiskt, man inser sen att kläderna faktiskt inte är så snygga!
 
SÅ NU HAR JAG FÅTT DET BEKRÄFTAT, jag har inget tomrum i själen, jag behöver inte kläder för att fylla upp den. MEN jag har däremot en hobby = att kika på kläder på internet, och inte köpa! (okej, ibland kan det väl hända, men inte fan är jag en shopoholic)
 
end of the discussion
 
 
 
 


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

Mail

Hemsida:

Kommentar:

Trackback