spring

Åh spring spring spring! 
Det där ordet är väl för underbart! Kan ju menas med "vår" och vårt fantastiska egna svenska ord "spring".
 Haha..många blandar ju både svenska och engelska ord när dom pratar, typ som min kära mamma.
Häromdagen sa hon: åh vad härligt med spring!!
Jag ba: va?! Du menar väl springa?
Hon ba: nej spring.
Jag: vadå spring? Det heter ju springa
Hon: nej jag menar vår.
Och där föll bitarna på plats i min ganska så outvecklade tjugoåriga hjärna så tog det ungefär tio minuter att första att min kära mor såklart menade den svenska våren.
 
Så om ni träffar någon som säger alternativ skriker: SPRING!!!! Så missta er inte, antagligen så menar personen vår. (Om det inte mot förmodan står en snubbe tio meter bort med ett automatvapen och personen faktiskt på helt fullaste allvar menar SPRING!!! Som är springa) 
Haha alltså det här sätter käppar i hjulet på mig, så snälla blanda inte engelska och svenska ord, det gör en fullkomligt förvirrad!!!
 
Hur som helst så fick jag nått fnatt och började byta om till härliga vårkläder, satt på mig lite mörk läppstift som jag har blitt helt beroende av. Det bästa är när man inte orkar sminka sig är att ta på färgat läppstift och måla ögonbrynen lite så VIPS!! Klart, sen på med brillorna för att se extra cool ut hehe..
 
Men nu lär jag byta om (igen). Ska till stallet och träna lite dressyr.
 
 
 
 
cool\tjej-93


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

Mail

Hemsida:

Kommentar:

Trackback