unna dig rätt saker!

HEy people, i guess that many of you guys have ( vänta, varför skriver jag på engelska? xD)
 
jaja, antar att många av er har nyårslöften?! och precis som vilken normal människa som helst sätter
man ofta upp för höga mål, ungefär som: ÅH JAG SKA FAN INTE ÄTA GODIS PÅ ETT ÅR, ALLTSÅ JAG
SKA ALDRIG MER ÄTA KOLHYDRATER, ALLTSÅ JAG SKA TRÄNA GYM 1 TIMME VARJE DAG, JAG
SKA ALDRIG MER ÄTA SÖTSAKER, osv osv osv.....ja listan kan göras lång!
 
AND believe me, jag har varit där & haft dessa sjuka och ganska omöjliga mål att uppnå, haha!
och grejjen är ju den att om man sig lovar själv för mycket blir det oftast att man håller det i 3 veckor
kanske, sen går man tillbaka till de gamla vanorna igen. Ungefär som jag, jag skulle ha ett godisfritt år
och jag höll det i en vecka!  och sen gick jag illbaka till mina gamla vanor igen, istället för att sätta
upp delmål, som exempelvis: äta godis en gång i veckan, eller äta en mindre mängd. För att sedan
minska sötsuget suscessivt och kanske tappa sötsuget helt istället! :D
 
så ja, saken är den att man lever ju bara en gång, och under det livet man har vill man ju inte tygla sig
själv och hålla sig borta från livets alla gudomliga frestelser?! nej, om du tränar och håller kroppen
igång och äter bra så kan du unna dig saker, som till exempel glass eller godis! DET ÄR JU
FÖRFAN INTE HELA VÄRLDEN OM DU ÄTER LITE GODIS!
 
nej men om ni så gärna vill sitta i ett hörn och gnaga på en morot med ett glas vatten en fredag kväll
så får ni ju jätte gärna göra det! ;) själv föredrar jag något annat!
 
så länge magen är glad är sofia glad!
 
 
 
 
 
 


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

Mail

Hemsida:

Kommentar:

Trackback