allt brukade vara så enkelt

men visst är det så, livet brukade vara så enkelt!
eller det kanske är "enkelt" för vissa, fast vad är egentligen
ett enkelt liv? är det att ligga på soffan & leva på bidrag and just chillin out?
eller bara ta livet som det kommer and go with the flow?
 
för mig är det inte enkelt iaf, men ser det dock inte som en negativ sak heller!
när man var liten fanns det mindre valmöjligheter, man gick på den skolan ens
föräldrar hade bestämt, man gjorde sina läxor, man gick hem, åt mat, lekte med
kompisar, ja...den listan kan göras lång! ;)
 
men seriööööööst jag får damp på alla val jag måste göra nu! paniiiik, och
jag som är sämst på att fatta beslut, och då menar jag om ALLT!
 
ett exempel är ju framförallt när man ska välja glass; ska man ta den klassiska piggelinen
eller ska man våga sig på en av de 100000 nya sorterna som finns denna sommar?
JOMENVISST SJÄLVKLART VÄLJER MAN EN NY JÄVLA SORT SOM SMAKAR APA....
jomen så sitter man ju där svettandes i solen brevid sin kompis som var smart nog att
ta den där goda piggelinen medan du sitter där med den äckliga jävla glassen och bara
önskade att du tog piggelinen..
 
OCH det är just det där exemplet jag är livrädd för när jag väl kommer till "livsviktiga" val som
kan avgöra min framtid (okej nu handlar det inte om glass) utan jag hatar och är rädd för att välja fel,
och sen att jag kommer ångra mig resten av livet att jag inte valde RÄTT!
 
OCH för att inte tala om subway, det där jäkla mackstället som jag förövrigt aldrig sätter min fot.
där man får välja 1000 olika macksorter med pålägg osv osv osv. HELT JÄVLA FÖRVIRRANDE!!! MEN
ÄR DET SVÅRT ATT HA TVÅ MACKOR, EN MED MÖRKT OCH EN MED LJUST BRÖD? ISTÄLLET för 30 MACKOR MED PISTAGE NÖTTER, VALNÖTTER, CASHEWNÖTTER.....haha ja u name it! ;) 
så det slutade ju självklart med att jag stod där som ett frågetecken och visste knappt vad hälften av alla
dom där nöttjäklarna var som killen stod och rabblade upp?!?!?!?!? ja, resultatet blev en äcklig
macka med äckliga nötter på med äckligt pålägg med äcklig sås......
 
tja, och vart vill jag komma med det här inlägget?! ingen jäkla aning, men slutsatsen som jag
kan dra är: jag har svårt för val, då jag jämt ångrar mig efteråt, jag tycker livet var enklare förut
när allt bara gick på räls och allt ordnade sig?!
 
men hörrni, ska inte låta bitter här! livet ska ju faktiskt vara som en liten berg och dalbana, det
är kanske då det blir som roligast, men hoppas hoppas hoppas att jag inte står där en dag och ska
välja mellan två snygga killar, (inte för att det skulle hända) och väljer den som är transa typ...................then i shoot myself in the head (skämt å sido) hahahaha
 
 
puss!
 
 

fridoliiiiiin

hahahah jag kan köpa en piggelin åt dig på Fredag jag! inga funderingar, bara att ta emot och tiga!!!!

Svar: tack, då har du fan lovat det också!!!
Sofia Westman

2013-01-10 / 11:47:59
Anonym

fridolin - piggelin! haaaaaha

Svar: hahahahaha smart!
Sofia Westman

2013-01-10 / 11:48:15

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

Mail

Hemsida:

Kommentar:

Trackback