hej alla glada!

 vilken härlig dag!
Hoppas alla förstår ironin, vädret kan inte bli sämre när det snart är julafton, vart är du snö? Helt värdelöst......
 
Jaja, hoppas ni är glada ändå! Tänkte tipsa er om en bra träningsapp om ni är dåliga på att komma på övningar till olika muskelgrupper. Vet själv hur det är, man sitter där på gymmet och har noll motivation och knappt någon planering alls för övningar. 
 
Jag kör inte mycket i maskiner, eftersom träning med egen kroppsvikt är den bästa träningen tycker jag. Man lär känna sin kropp bättre och får en bättre koordination och blir helt enkelt lite smidigare, maskin är mer ett hjälpmedel om man inte kan göra vissa övningar och tar inte lika mycket.
 
Märkte det inom militären, var knappt någon militär som pumpade i maskiner på gymmet. Där var det fria vikter som gällde och träning med egen kroppsvikt, och jag kan med ärlighet säga att det var dom mest vältränade killarna jag någonsin sett! 
 
Hur som haver så heter träningsappen "dagliga workouts" och finns på google play, eller appstore. Jag har en Android telefon så antar.att den finns för appstore också. Den finns att köpa för cirka 25 kronor, helt klart värt pengarna för den är jätte bra! 
 
För att lägga till lite mer styrka så kan man ta med vikter också för att bygga lite mer muskler och få med den brännande känslan lite effektivare! Tex vid sqautsen så kan man använda sig av en skivstång med vikt, jag kör med cirka 40 kg tror jag. Annars kan man använda en maskin så kan man lägga på mer vikt. Eller vid lunges så kan man ha vikt också. 
 
Använde den här appen när jag inte hade gymkort, så perfekt att köra en fredagskväll i vardagsrummet när du har tid :) 
 
 
 
Ursäkta om det blev ett rörigt inlägg, skriver från mobilen och bloggversionen är inte den bästa att skriva ifrån, så kan lätt bli skrivfel jag inte märker! 
 
puss


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

Mail

Hemsida:

Kommentar:

Trackback