samla in pengar för en häst?!

herregud! vilket ståhej det kan bli för att en OS-ryttare blir av med sin häst. Tycker att hela grejjen går till överdrift: en häst som hela svenska folket har köpt?

först trodde jag att det var ett stort skämt! samla ihop nästintill 900.000 för en jävla häst till en OS-ryttare? för det första kan hästen bli en flopp i OS, och för det andra: finns det inte bättre säker att lägga pengarna på??

läste på sidan att en tjej skrev: åh skänkte pengar till Sara så hon kan behålla sin häst. Min häst blev nyss avlivad och jag vet hur det känns att mista sin älskade! jag vill att han ska leva vidare genom Saras häst.

vad ska man säga? varför inte skänka alla dessa pengar till att hjälpa andra djur från tex vanvård? tänk hur många djur man kunde hjälpa för närmare 1 miljon kronor?

nämen grattis en del av svenska folket, ni har just nu gjort en tjej miljonär som delägare i en OS häst som man inte ens vet kommer hålla. Jag antar att ägaren hade velat haft kvar hästen hos henne och inte försökt sälja om han hade sett en potentiell framtid?!

jag blir faktiskt riktigt sur, en del av dom där pengarna går säkert till annat också! såg precis att skaparen av gruppen och innehavare av pengakontot åkt till Usa! det var väl trevligt?

nej jag tycker att detta är fel, visst människor får lägga sina pengar på vad de vill! samtidigt som alla har rätt att framföra sin åsikt!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

Mail

Hemsida:

Kommentar:

Trackback