vad jag tycker om det ändrade reglerna med loggorna inom ridsporten

fick en fråga förut vad jag tyckte om de ändrade reglerna, om hur stora loggor man får ha på sin utrustning.
Egentligen är inte jag så insatt i denna diskussion, tycker den verkar ändras hela tiden, först ska dom ha en viss centimeter på loggorna, och sen tar de bort regeln! nu vet jag inte om det fortfarande gäller eller inte?! haha

om jag ska vara ärlig så bryr jag mig faktiskt inte så mycket, drabbar mig inte så mycket eftersom jag mestadels tävlar dressyr och inte har några stora "loggor" på min utrustning, visst min pikeur kavaj kanske, men jag tror faktiskt den är acceptabel! ;) drabbar nog mest de som tävlar hoppning, som använder både benskydd, olika bröstor, huvor, olika ridstövlar osv osv. Dressyren är mer stilren och klassisk eller hur man ska förklara, ett par svarta lackade eller vanliga läderridstövlar, vitt schabrak, träns och sadel, inga "utåtstickande" loggor som hoppningen.

samtidigt har ridsporten förvandlats till en materialsport om jag ska säga min åsikt, man ska ha kingsland, tretorn på stövlar, pikeur, john withaker bla bla bla! haha vafan, man blir ju inte en bättre ryttare för det?! om man hade tagit bort märket tretorn från malin bayard stövlarna och bytt ut det till ett annat märke, som till exempel något hööks märke, hade troligtvis alla dissat dom och sagt att dom är as fula!

det blir som ett krav för ryttare som rider höga klasser att dom måste ha ett visst märke för att bevisa att man rider med klass och stil och har bra hästar, det är den uppfattningen som jag har fått! så egentligen tycker jag att regeln är bra! VAFAn lägg pengarna på någonting annat, träningar vad som helst, istället för en jacka som det står kingsland på för 3000:- dock har jag en sån jacka själv haha, men jag antar att ni fattar poängen! annat mot en hel utrustning med bara sånna märken som folk skryter om! somsagt, det gör er inte till bättre ryttare!



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

Mail

Hemsida:

Kommentar:

Trackback