vi alla börjar någonstans

hej på er!
ligger vaken i sängen superpigg...har ätit massa godis så är hyffsad hög på socker....(dessutom druckit kaffe också, halv 12 på kvällen...haha bra där) 
har internetshoppat lite, en belöning till mig själv faktiskt och en ny pepp med träningsmotivation, för tro det eller ej så fungerar nya träningskläder till motivation i träningen, i sisådär en vecka. Sen har man tröttnat på kläderna igen ;) men så är det nog för alla, jag är nog inte ensam! det blev iallefall två nya nike skor och två träningstoppar :D får hoppas dom passar bara.
 
som vanligt sent på nätterna så funderar jag alltid kring saker och ting, den bästa tiden är ju på natten. Det är då man kommer ihåg allt man glömt att göra ;) är väl en nattmänniska av mig, men skulle defenitivt behöva mer sömn än jag får för tillfället, men det är ju självförvållat dock! 
 
sitter och skrollar på instagram och märker vilken träningshets vi lever i, alla tränar ju mer eller mindre nuförtiden. Ingenting negativt med det, det är viktigt att röra på sig. Men det finns ju gränser...jag följer jätte mycket träningskonton på instagram, mest för jag ser det som en motivation till min egen träning och får nya tips, ideer på träningsövningar och dylikt. Jag är glad att jag inte påverkas av det på samma sätt nu som jag gjorde förut, för då var det faktiskt ganska illa.
 
Jag kan väl kortfattat beskriva det som maximalt med träning och minimalt med mat, eller mat åt jag men sjukt kalorifattigt och stor brist av kolhydrater. Jag tror det är så för många som tränar, att man är rädd för kolhydrater (jag vet inte vart denna hets kommer ifrån, att man ska ta bort kolisarna) men det gjorde jag iallefall och trodde det skulle vara bra. Men att ta bort kolhydrater, knappt äta nått fett och iprincip leva på protein låter inte så jäkla hälsosamt det heller va? för det var det inte. Människor i min omgivning sa att jag var för smal, men jag blev bara sur (det är klart när någon klankar ner på hur du ser ut) jag levde i förnekelse, var livrädd för potatis och andra bra kolhydrater, och om jag hade ätit kolhydrater var jag tvungen att träna för att förbränna bort dom som energi eftersom jag trodde jag skulle lägga på mig fett. Jag prioriterade cardio framför styrketräning, jag tror säkert att jag låg på -1000-1500 kcal vissa dagar. 
 
vändningen kom när jag kände att jag inte kom någonstans i min träning, jag stod stilla. träningen tog min energi istället för att ge mig energi. Jag kände mig svag, så jag fick hjälp av en pt som skrev ett kostschema åt mig. I kostschemat var kolhydratsintaget högt (och jag tänkte; hallå nu måste det va nått fel?) men jag åt enligt schemat och kan säga att det blev en jäkla skillnad i hur jag mådde och mina träningsresultat. Jag fick energi, jag fokuserade inte lika mycket på konditionsträning och började med mer styrketräning. Jag är så glad att jag fick hjälp, för kosten är så viktigt för vårat välmående. Det är så lätt att man hamnar fel och får en snevriden bild, bara för man ser vältränade och slanka tjejer så behöver inte det betyda att svälta sig själv och ut och springa, utan det krävs istället massvis med ren & bra mat, men en hög andel kolhydrater, samt fett och protein såklart. Samt styrketräning. 
 
Jag är glad att jag har ändrat min livsstil, från att ha gått från att vara stark efter gmun - till att bryta ner alla muskler och inte äta tillräckligt - till att hitta tillbaka till mig själv så som jag är idag, det matvraket som jag är till att älska träning. 
 
vi kan alla göra våra val i livet, och alla har motgångar. Jag har haft min motgång, och jag har lärt mig sjukt mycket. Det jag vill nå ut med i detta inlägg är att ni ska ta hand om er själva, träna på och ät mat & njut av livet. Träning ska ge er glädje och energi, inte ta energi och bli en tvång. 
 
en bild för någon vecka sedan
en bild från efter gmun, här var jag stark haha
 
här ser ni två bilder när det var som "värst" jag var absolut inte anorektiskt, men med den höga och intensva träningsmängden och så energifattig mat jag åt under en tid gjorde att jag knappt hade orken inom mig. tränade två gånger per dag oftast, mycket kondition.
 
 
 
 
 
på dessa bilder ser man skillnad, på bilden nedan började jag att gå på mitt kostschema som stämde mer in på min dagliga kaloribehov
 
 
 
 
 
 
 
 
 


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

Mail

Hemsida:

Kommentar:

Trackback